DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Co jsou Lag?

Co jsou Lag? Aneb jeden velký boj s internetem...

 

Tady se pokusím vše objasnit co se týče Lag a dalších nečekaných jevů a zpoždění, zpomalování hry a další podobné problémy na toto téma. Vše bych chtěl popsat co nejlépe, aby každý naprosto porozuměl a pokusím se odpověďet na nejčastější otázky co se týče tohoto problému a následně tyhle problémy vyřešit.

 

Slovník: -Otázka: Co znamená neboli co jsi mám představit pod pojmem Lag?

 

           -Odpověď: Lag je určité zpomalení hry.

                          *Projevuje se tak, že pokud se normálně pohybujete ve hře po mapě a nevidítě nebo nepozorujete svého  protivníka, tak by mělo být zatím všechno v pořádku. Ale pokud přijdete do boje s nějakým protivníkem, tak můžete zpozorovat určitý druh zpoždění. Pokud byste stále nerozuměli co tím myslím uvedu zde jednoduchý příklad: začnete s protivníkem bojovat predator vs predator třeba jenom na nože (Bloody) boj z blizka. Ale můžete při tom zjistit, že protivník vám chce dát těžký útok tak vám ho dá, ale okamžitě vás nezasáhne a vy jste při tom viděli že už na vás použil těžký útok. Tady začíná určitá časová prodleva. A vy můžete být zasaženi jeho těžkým útokem po určité časové prodlevě kterou lze zjistit s jednotky PING a z toho vyvodit kolik času bude trvat než vás protivník zasáhne za jaký časový limit se to stane. Vy než se zpamatujete z toho proč jste nebyli zasaženi těžkým útokem. tak to přijde po delší časové prodlevě. Jedna jediná zkušenost mluvý za vše: tohodle chlapíka učitě jistě znáte:

Tím to textem se nechci nějakým způsobem dotknout jeho osobnosti to v žádném případě.

Jmenuje se nebo jmenoval: Fernando

http://steamcommunity.com/profiles/76561198027403293/

Tento člověk pochází z konce světa Jížní Ameriky bližší jeho lokalitu bydliště neznám: hraje na Evropském dedicated serveru jeho ping je zhruba: 300 ms = 0,300 sekundy zpoždění. Ano teď je tu další otázka může takový člověk hrát na Evropském serveru i když jeho ping je tak vysoký? V podstatě ano! Ale má to určitý druh nevýhody a i dokonce výhody pro člověka s vysokým pingem. Zní to jako naprostý nesmysl, ale je to tak! Problém nastává pro lidi co mají nižší ping než má zmínění člověk z Jižní Ameriky. Projevuje se to zpožděním on vám dát těžký útok, ale ještě než on vám  ho dá v tom okamžku se jako by on teleportuje k vám co nejblíže a vy si toho všimnete až po časové prodlevě: 0,300 sekundy. Vím vypadáto směšně, ale ve skutečnosti je to tak. Vy si toho všimnete až když je pozdě a to vám znesnadňuje celé hraní. Právě že by lidé snižším pingem měli být ve výhodě, ale v některých případech ani tohle pravidlo vůbec nemusí platit! Pak se otevíra pro hráče s vysokým pingem velká cesta k vítězství. Pro některé to může být nepochopitelné. Proto se zde začnu zabývat touto tématikou.

 

A moje teorie?

Ti lidé co mají vysoké pings můžou mít ve skutečnosti rychlejší připojení k internetu ještě lepší než máte vy jenom s tím rozdílem že se mohou nacházet na jiných koutech světa. Od spojených států až po Austrálii.

Příklad: já mám připojení 8 MB a 512 kb/s Upload, ADSL přes pevnou linku (Telefoní kabel) od společnosti O2 telefonioca Czche S.R.O

A hráč co pochází z Jížní Ameriky může mít lepší připojení k internetu například: 25 MB připojení k internetu a upload 2 MB

 

Teď se asi dostaneme k důležité odpovědi pro koho je lepší vlastnit lepší internet a soupeř ho má narozdíl slabší!

Myslím, že z toho už hodně naznačuje důležitý fakt: že ten kdo má lepší a rychlejší internetové připojení by se měl automaticky stát vítězem. A pro takového člověka se stává hraní snašží a pohodlnější. I když jeho ping je vlastně 300 ms = 0,300 sekundy se zdá na první pohled jako zbytečná časová jednotka, ale není. Ve světě internetových multiplayer her hraje tahle jednotka důležitou rolí. A k tomu ještě dodat podstatnou věc: rychlejšího internetu než má soupeř a o vítezi už téměř postaráno.

Jaký internet vám může přilepšit?

A pokud vlastníte slabší internetové připojení nemusíto být pro vás i hned žádné zklamání ani vítězství!

Nemůžete se hned jen tak vzdát jenom proto, že soupeř má rychlejsí internetové připojení. Vím, že i tohle hraje důležitou roli, ale nesmíte to takhle až do slova brát! Pokud vaše internetové připojení je alespoň 8 MB můžete být minimálně v klidu. I když vám tohle internetové připojení nebude zajisťovat 100% šance na vítězství i přesto lze přes tuto rychlost dostatečně hrát. Vím, že hraní nebude dokonalé a kvalitní, ale na průměrné hraní to může stačit. Pokud ovšem toužíte po moci a respektu. Určitě můžete si přilepšit a být lepším hráčem a zleppšit své výkony pomocí inovace do nového a lepšího internetu než máte do posud.

 

Nad čím se zamyslet?

Opět bude řeč o internetu.

Internet je čas od času lepší a je více rychlejší. A pokud chcete používat internet k online hraní her. Tak musíte držet krok s konkurencí! Ovšem ještě před rokem jsem držel s konkurencí velký boj můj internet v té době ještě něco znamenal, i když se řadil mezi průměry standardu. A našli se takový co ho měli ještě lepší než jsem měl já. Ale i přesto se to dalo vydržet. Teď už vím, že já hodně ztracím díky tomu, že můj internet zaostává, a že jednoho dne se stane minulostí a minimem pro hraní online her. Dnešní nové technologie jdou neustále kupředu. A pokud chcete držet krok s konkurencí tak bude potřeba investovat do lepšího internetu takhle bych to viděl já. Ale může to být i samozřejmě jinak každý bude mít asi jiný názor. Ale v podstatě se na to dá říci jediné: pro boj s konkurencí je potřeba držet se konkurence a stále být o nějaký krok napřed než je sama o sobě na tom lépe konkurence.

 

A jaké jsou moje zkušenost hrát s vysokým pingem nad 300 ms = 0,300 sekundy zpoždění i více?

Co se týče hry AvP tak bych tu měl pár odlišných (pozitivních a negativních názorů)

Začnu negativními zkušenostmi:

*Opravdu je to potvrzeno z mé strany, že nelze hrát na každém serveru na který narazíte.

Proč vlastně?

Musíte vybírat servery pečlivě a vyzkoušet si je jak se vám bude na nich hrát. Ale může se stát, že vám server nemusí ani dostatečně vyhovovat i když je váš ping normální nebo se drží standardu 150 ms nemusí se vám zrovna hrát dvakrát lepé než na jiných servrech, kde byste měli stejný ping 150 ms určité rozdíli tam jsou vidět a zpozorujete je po několika minutách hraní. Ovšem určitě bude záležet na tom o jak kvalitní server se jedná a na dalších okolnostech.

O pár bych věděl: Odkud je provozován server je důležitý faktor dále zaleží jakou to rychlost upload server nabízí.

Pokud server je provozován například ze spojených státu amerických a server nabízí dostatečný upload 512 kb/s a je možné aby na takovým serveru hrálo hráčů až 8 což je úplné maximum. Zjistíte jediné: pokud není připojeno na serveru tolik lidí kolik dokáže pobrat kapacita serveru tak může se vám hrát dobře, ale také vůbec nemusí i když tam hraje málo lidí . Ale pokud se na server připojí mnoho lidí až 8 může se pro vás hraní na takovém serveru stát více nestabilním a můžete začínat pozorovat lagy, i když tam nehrají lidé s větším pingem než máte vy. Vše si vysvětlíme o řádku níže.

Jaké druhy lagu existují?

Domnívám se, že je tohle způsobeno několika faktory: tím může být soupeřova rychlost připojení k internetu vyšší a i nižší.

Když má soupeř vyšší rychlost připojení?

Projevuje se to vyšším pingem soupeře. A vy ho máte naopak nižší ping, protože hrajete na servru který je od vás vzdálený minimálně může pocházet i s vaší země, ale ve skutečnosti může být vaš internet pomalejší, ale máte lepší ping než má soupeř. Soupeř může mít rychlejší připojení, ale vyšší ping a může pocháze z jiné vzdálenější země. Nebo to může být naopak.

A vy můžete vidět tuhle situaci:

A za žádnou cenu nebo s určitým problémy nemůžete porazit vašeho soupeře jenom díky teleportacím a časovým prodlevám! Soupeř se vám před očima ztrácí a teleportuje se o nějaký metr do předu. Lze tento jev nazvat teleporting LAG jinak: časové prodlevy při zpožděném útoku z blízka se nazývají klasickými třemi písmeny LAG...

Lager hráči se také mohou projevovat: že vy je vidíte jak se jejich postavička nečekaně trhájí nebo místy se zastaví a pak se na jednou zrychleným tempem a trhavě začnou pohybovat.

Jaké mohou být příčiny?

Jednák to může způsobovat stav vašeho internetového připojení pokud používáte wifi připojení tak záleží na síle signálu.

A taky může tohle způsobit neotevřené porty nebo špatně nastavené porty ve vašem routeru či modemu.

Dále to může způsobit pokud stahujete při hraní nějaké soubory nebo máte puštěné nahrávání (upload) souborů. Tímto způsobem se s zvyšuje váš ping a následně to vede ke zpoždění!

 

Další situace projevuje se závislotí na pingu a rychjlosti připojení.

Může se také stát, že váš soupeř vás vidí daleko dříve než vy jeho!!!

*čím to může být zpsůsobeno?

Určitě bude zde hrát důležitou roli ping opět je na to jednoduchá odpověď: Lidé snízkým pingem vás vidí daleko dříve než vy je! Je to jenom nepatrný časový okamžik. díky pingu:

 

Mít ping 50 ms = 0,050 sekundy zpoždění

A dále vyšší:

    ping 150 ms = 0,150 sekundy zpoždění

Tohle má být ta časová prodleva, která dává jasně na jevo výhody těm co mají nízký ping.

 

Malá tabulka zpoždění ukázka a vysvětlení co to je Ping a jak ho můžeme měřít časově:

 

Ping: 1000 ms = 1 sekunda prodleva (zpoždění) což plyne z toho příkladu: Milisekunda

Milisekunda (značka ms) je tisícina sekundy, 1 s = 1000 ms je (Ping) označován ve hře.

Nebo:

Ping:  150 ms = 0,150 sekundy (zpoždění)

A takto bych tu mohl vyjmenovat desítky a desítky dalších příkladů jak lze rozumět slovu: PING

 

Moje pozitivní zkušenost hrát s vysokým pingem nad 300 ms:

 

Hrál jsem na nějakém jihoamerckém dedicated serveru

 

Moje zkušenosti: Ano měl jsem určité výhody a nevýhody.

Nevýhody bylí takové že mě soupeři viděli dříve než já je.

A výhody?

Kupodivu hodně zvláštní a zajímavé!

Hra se mě jevila hodně zpomaleně a zpožděně! Zní to jako kdyby to nešlo vůbec hrát, ale je to tak! Hra šla celkem dobře hrát. Jenom jste si museli zvyknout na takové časové prodlevy. Mohl bych některé situace přirovnat k filmu Matrix šlo o jaké si zpomalené záběry. Například hodil jste disk díky časové pordlevě a díky lagům to chvíli trvalo než jste ho vyhodili z ruky disk na protivníka a disk neletěl takovou tou normální rychlostí, ale letěl naprosto zpomaleným stylem MATRIX. Jako celkem  sranda na to kukat jak svého protivníka můžete v klidu zaměřovat a disk navádět a vést ho rovnou na cíl a pokaždé se téměř snadno trefíte. Ale bohužel tohle už není normální hra a férová hra. I když výhody a nevýhody jsou na obou stranách budou. V závěru vám takové to Lag situace nikdy nezajistí férové a spravedlivé boje! Vidím to tak, že nikdy nebude vyřešena situace jak zlepšit situaci s LAG zpožděním a pokaždé nás budou tyhle problémy potkávat ať se vám to líbí nebo ne. Celkový vývoj internetu zatím nedospěl k takovém technickému pokroku, aby všem hráčům zajistili stejný PING a stejné hráčské podmínky. Nikdy nebude tahle situace dokonalá a lidé se budou trápit s problémy LAG a časovým zpožděním je to škoda bohužel taková je skutečnost!